Bruhns gård

Om Bruhns Gård

Velkommen til Børnehaven Bruhns Gård

Børnehaven Bruhns Gård er indrettet på en nedlagt gård. Vi har indrettet os i et hyggeligt miljø med en stor udendørs legeplads, stald og bålområde. I stalden har vi kaniner og høns, og nede på folden bag ved bål området går vores to heste Trold og Lille Bøv.
Vores legeplads indbyder til leg, aktivitet og opdagelse og vi bruger udemiljøet flittigt bl.a. også den nærliggende skov. Vi har også en skovhytte.

Børn og medarbejdere
I Børnehaven Bruhns Gård er vi omkring 90 dejlige, aktive og nysgerrige børn i alderen 2-6 år. Der er 15 ansatte på Bruhns Gård, det er både pædagoger og medhjælpere, samt leder.

Vores børn er inddelt i:

• Småbørnsgrupperne, 2, 10 år til 4 år – Myrer og Mariehøner
  • Mellem gruppen – 4 år til 5 år Brumbierne
  • Før-skole gruppen – 5 år til 6 år Muldvarperne

Året før børnene starter i SFO samles de i vores før-skole-gruppe, hvor vi arbejder målrettet på at gøre dem skoleklar.

Dyr og udeliv

I Børnehaven Bruhns Gård har vi særligt fokus på dyr og udeliv. Børnene er med til at fodre hønsene, muge ud hos hestene og nusse med kaninerne. Vi oplever at dyrene er et godt pædagogisk redskab til at lære børnene om respekt og empati for dyr og mennesker.

Vi laver også tit mad på bål som børnene hjælper med. Her bliver børnene også udfordret på forskellige smage- og sanseindtryk.

Vi lægger vægt på at være nærværende voksne med øje for det enkeltes barn trivsel og udvikling.

Forældresamarbejde
Vi vægter forældresamarbejdet højt, og vi ser forældrene som den vigtigste samarbejdspartner for at skabe de bedste rammer for børnene på Bruhns Gård.